Mercury 150 Pk wint op op de International Boatbuilders Exhibition

Deze pagina delen:
Merk Mercury Offerte aanvragen
Type F 150 L
Prijs:  16.879,00
 
 
Actie: Paashow

 

 

Paasshow 18, 19 en 21 april
Met leuke aanbiedingen en vele extra's

Proefvaart mogelijk met diverse sloepen!
Zie 'nieuws' op onze website

 

 

 
Omschrijving De nieuwe 150 pk-Viertakt buitenboordmotor van Mercury Marine werd deze week op de International Boatbuilders Exhibition and Conference (IBEX) in Louisville, Ky., USA, bekroond met een innovatie-award.

De 150 Viertakt, die door de jury speciaal werd genoemd om zijn geringe gewicht, laag brandstofverbruik en prestaties, is de ultieme 150 pk EFI buitenboordmotor voor offshore- en inshoreboten.

“Mercury heeft een manier gevonden om hun nieuwe 150 Viertakt 11 kg lichter te maken en komt tevens tegemoet aan de groeiende behoefte aan extreem laag brandstofverbruik en krachtige prestaties," aldus Zuzana Procheska, jurylid voor innovatie-awards op de IBEX.

Ondanks de vanzelfsprekend beoogde, opmerkelijk compacte omvang en het geringe gewicht van de motor, kan de 150 pk-buitenboordmotor zich beroemen op een 3,0-liter, viercilinder-in-lijn configuratie die moeiteloos een enorm vermogen ontwikkelt voor toepassingen met één of twee motoren – vanaf de lichtste platte skiffs tot de grootste plezier- en visboten voor open zee. In werkelijkheid genereert deze outboard meer stuwkracht dan welke andere 150 pk-viertaktmotor ook, ofschoon zijn brandstofverbruik bij kruissnelheid zo laag is dat geen enkele andere buitenboordmotor van dit kaliber eraan kan tippen.

“We hebben goed geluisterd naar de wensen van watersportliefhebbers en zijn vervolgens de uitdaging aangegaan om de ultieme 150 pk te bouwen,” aldus Mark Schwabero, president van Mercury Marine.

“Het uiteindelijke product is een motor geworden die ongelooflijk duurzaam is – duurzamer dan enige andere 150 die ooit gebouwd is – en toch lichter dan de minder slijtvaste motoren van onze concurrentie. Hij verbruikt verrassend weinig brandstof en levert indrukwekkende prestaties.”

MERCURY: Persbericht

“Ik geloof dat we precies datgene hebben bereikt wat ons voor ogen stond; deze motor is een ideale uitbreiding van ons brede programma viertaktmotoren."

Lund_w-F150_Aft_looking_cutaway_im

De nieuwe 150 Viertakt is ontworpen, gebouwd en getest als de betrouwbaarste en meest duurzame 150 pk Viertakt die op de markt is. Dat betekent dat hij consistent start en draait en langer meegaat op elk type water, waar ook ter wereld. Tijdens zijn ontwikkeling is de nieuwe 150 Viertakt aan zware praktijktesten onderworpen in toepassingen uiteenlopend van ijskoude, zes meter hoge grondzeeën ter hoogte van de westkust van Canada tot de commerciële visserij in de warme wateren van de Bahamas en de open zeeën rond Guadeloupe in de Franse Antillen. De 150 Viertakt heeft duizenden uren genadeloze praktijktesten onder topbelasting met vlag en wimpel doorstaan onder omstandigheden die de gemiddelde booteigenaar waarschijnlijk nooit zal meemaken.

De massieve koppelcurve van de nieuwe 150 Viertakt staat ervoor garant dat zelfs de zwaarste boten binnen seconden op snelheid komen. En als u naar ruimte zoekt om te vissen, dan past deze veelzijdige buitenboordmotor keurig onder poling platforms op flats boten en in pontoon motor wells, en u kunt er gemakkelijker boven en omheen vissen dan bij alle concurrerende motoren met een vergelijkbaar pk-vermogen.

Het is ook de ideale optie voor watersporters die hun bestaande boot meer vermogen willen meegeven, vooral oudere modellen met een achterspiegel die niet ontworpen is om het gewicht van conventionele viertaktmotoren te dragen. De nieuwe buitenboordmotor van Mercury is veruit de lichtste 150 pk-buitenboordmotor die momenteel op de markt is en die slechts 11 kg meer weegt dan de populaire, direct ingespoten tweetakt Mercury Optimax 150. Met bijna 20% minder onderdelen dan een Yamaha F150 bewijst de Mercury 150 Viertakt dat technologie even goed kan worden gebruikt voor het leveren van duurzaamheid en prestaties als voor het verkleinen van omvang en gewicht.

“In zijn klasse geeft de nieuwe Mercury 150 in elk opzicht de toon aan ‑ maar we hebben onze aandacht vooral gericht op beter presteren op die gebieden die volgens onze klanten het belangrijkst zijn: kwaliteit en betrouwbaarheid, gemakkelijke bediening, een grote koppelcurve, laag gewicht en compacte afmetingen, laag brandstofverbruik en probleemloos onderhoud,” zegt David Foulkes,

Mercury ’s vicepresident verantwoordelijk voor technische ontwikkelingen. “We zijn onze technische inspanningen gestart met eerst naar onze klanten te luisteren. Vervolgens hebben we de motor ontworpen die optimaal aan hun wensen tegemoet komt. “

Of u nu in zeewater, zoet water of beide vaart, de nieuwe 150 pk Viertakt van Mercury biedt de voldoening en de oplossingen waarom watersportliefhebbers sinds de productie van de eerste zeewaardige buitenboordmotor hebben gevraagd.

Nu ons land en de wereld zich langzamerhand herstellen van de ergste recessie in de geschiedenis, komen watersporters tot de ontdekking dat de nieuwe 150 van Mercury heerlijk gemakkelijk in onderhoud, uiterst degelijk gebouwd en probleemloos te bedienen is met een omvang, gewicht en pk-vermogen dat niet alleen voor topklasseboten maar ook voor vaartuigen van de midden- en startersklasse geschikt is.

De nieuwe Mercury 150 Viertakt zal rond december 2011 leverbaar zijn, dus in elk geval op tijd voor het botenshowseizoen van 2012.

EXTRA EIGENSCHAPPEN EN VOORDELEN

124 mm-Onderwaterhuis: Evenals de powerhead beantwoordt het onderwaterhuis van 124-mm aan de kwaliteitseisen voor buitenboordmotoren van de 300 pk-klasse hoewel hij slechts 150 pk hoeft te verwerken – een voorbeeld waarom dit de meest duurzame 150 pk-buitenboordmotor ter wereld is.

Hydrodynamica van het onderwaterhuis: Om zijn grotere tandwielenset en inwendige componenten onder te brengen heeft de 150 Viertakt een grotere behuizing voor zijn onderwaterhuis nodig. In de meest gevallen leidt een grotere behuizing tot een lagere bootsnelheid en slechtere prestaties door een hogere hydrodynamische vertraging. Met zijn grotere en toch ultra-efficiënte hydrodynamische profiel tart het onderwaterhuis van de 150 Viertakt echter alle regels van de fysica. Hoewel het onderwaterhuis van de 150 Viertakt een aanzienlijk grotere doorsnee heeft en door zijn torpedovorm langer is, heeft hij betere hydrodynamische eigenschappen dan de onderwaterhuizen die op buitenboordmotoren in de 90-115 pk-klasse gangbaar zijn.

Focus ophanging: Door de Motorsteunen op grotere afstand van de powerhead te plaatsen, wordt de temperatuur van de ophanging aanzienlijk verlaagd en de levensduur ervan aanzienlijk verlengd. De bovenste ophangpunten van onze concurrent zijn echter direct onder de powerhead aangebracht zodat de montagepunten constant op de temperatuur van de powerhead moeten werken. Door de beugels op de Mercury 150 Viertakt onder een hoek te zetten, wordt de vibratie die op alle punten van de vermogensband op de boot wordt overgedragen aanzienlijk verminderd, vooral op transiëntpunten van een snelle vrijloop tot het punt waarop de boot op vaarsnelheid komt. Bovendien maakt deze configuratie het inspecteren en de service gemakkelijker, namelijk zonder demontage van de powerhead (wat wel noodzakelijk is bij conventionele montageconfiguraties).

mercury-4-strokes-150-efiLichtgewicht thermoverlijmde SMC bovenkap: De thermoverlijmde SMC bovenkap gebruikt in de handel verkrijgbare gelijmde composieten om de kleinste van alle 150 Viertakts die op de markt zijn te kunnen produceren. Ingebouwde stabilisatoren zorgen voor een waterdichte afdichting die de powerhead tegen de inwerking van de elementen beschermt. De stabilisatoren zijn ook van steunpunten voorzien die voorkomen dat de randen van de bovenkap worden gekrast als deze wordt losgemaakt en op een dok, pier of weg e.d. wordt neergezet. Op de powerhead zijn ingebouwde uitlijnpunten aangebracht die een correcte montage van de bovenkap vergemakkelijken en het blijven haken van elektrische componenten zoals bedrading helpen voorkomen. Het éénpunts automotive achterslot is net als bij auto’s met een simpele trekbeweging te openen en maakt tijdens verwijderen en installeren eenvoudig ontkoppelen en koppelen mogelijk. De onderdelen van het slot zijn van de beste kwaliteit roestvrij staal en staan daardoor garant voor een betrouwbare bediening zonder het risico van roestvorming,

Stalen balansastandwielen: De nieuwe Mercury 150 Viertakt is uitgerust met balansastandwielen die van het type roestvrijstaal van topkwaliteit zijn gemaakt.

Verzwaard uitgevoerde ophangbrackets: De ophangbrackets van de Mercury 150 Viertakt zijn van de allerhoogste kwaliteit en 22% zwaarder dan die van de 150 pk-buitenboordmotor van onze concurrent. De Mercury 150 Viertakt weegt minder dan welke andere 150 pk viertakt buitenboordmotor ook – zonder concessies aan duurzaamheid om dat te bereiken.

Monteer hem op de spiegel en u hebt er geen omkijken meer naar. De Mercury 150 Viertakt is de gemakkelijkste 150 pk-buitenboordmotor ter wereld om te monteren, met standaard mechanische kabels, geschikt voor dubbele kabel- of hydraulische besturing, optie voor stuurbekrachtiging op configuraties met twee motoren en de mogelijkheid voor besturing met standaard-analoge instrumenten of een complete set SmartCraft instrumenten standaard uit de fabriek. Alle aansluitingen onder de motorkap voor gas- en schakelkabels, datakabels en dergelijke zijn gemakkelijk geplaatst en toegankelijk voor snel, intuïtief en probleemloos monteren. De 150 pk-Viertakt is ook voor het baanbrekende Big Tiller systeem van Mercury geschikt.

Repowering is een fluitje van een cent. De nieuwe 150 kan worden aangesloten op elk type besturingssysteem, Mercury montage of instrumentering die al op de boot aanwezig is of onverschillig wat de klant op het dashboard of de console wil upgraden.

Het is duidelijk dat Mercury Marine doet waar ze het best in zijn – het ontwerpen van innovatieve, unieke motoren die varen en vissen naar het volgende niveau tillen.

De nieuwe Mercury 150 bevat bijna 20% minder onderdelen dan de 150 pk-motor van onze concurrent – een prestatie die vergelijkbaar is met de inzet van de Mercury technici bij het ontwerpen van de technisch geavanceerde Verado lijn.mariner-150-fourstroke

Zoetwaterspoelsysteem: Het regelmatig doorspoelen van de motor kan gemakkelijk in de boot zelf of als de boot op een trailer staat worden uitgevoerd. Om de motor door te spoelen is het voldoende de spoeldop een kwart slag te draaien en uit te trekken. De dop zit vast aan een stuk slang dat lang genoeg is om de motor vanaf de voorkant, zijkant of de achterkant door te spoelen. Draai de spoeldop los en sluit er een standaard-tuinslang op aan. Het spoelsysteem heeft een meedraaiende kop die voorkomt dat de slang gaat krullen als u hem aansluit. De spoeldop is voor het gemak met een kettinkje aan de slang bevestigd. De motor kan worden doorgespoeld terwijl hij omhoog of omlaag getrimd is en stationair draait of uitgeschakeld is. Nadat u de dop hebt vastgedraaid, ligt de bovenkant van de dop gelijk met de motorkap en hangt er geen onooglijke tuinslang uit de motor.

Wisselstroomdynamo van 60 A: De zeewaardige wisselstroomdynamo van de 150 Viertakt stamt uit de autowereld, wat betekent dat het een externe, via de multi-v-riem door de krukas aangedreven unit is. Dit systeem – dat stukken lichter is dan dat bij de motoren van onze concurrenten – wordt volledig geregeld en levert alleen stroom als er behoefte aan is; dat wil zeggen dat alleen wanneer het systeem vaststelt dat de accuspanning beneden 14,2 V is gedaald, de wisselstroomdynamo in actie komt en de accu opnieuw oplaadt. De wisselstroomdynamo van de 150 Viertakt ontwikkelt meer dan 67% van zijn uitgangsvermogen van 60 ampère bij slechts 1.000 omwentelingen per minuut. Wanneer de wisselstroomdynamo niet bezig is met opladen, draait hij onbelast waardoor de opname van motorvermogen en onnodige warmteontwikkeling tot een minimum worden teruggebracht.

SmartCraft SmartStart: In plaats van de contactsleutel naar de “start”-positie te draaien en vast te houden tot de motor start, kan de bestuurder met zijn 150 Viertakt de sleutel eenvoudig omdraaien en direct weer loslaten. SmartStart zorgt ervoor dat de motor automatisch doordraait tot hij start. Deze functie is ook beschikbaar bij de als accessoire leverbare panelen met start/stop-drukknop. Bij de nieuwe 150 Viertakt is het onmogelijk om de starterkrans te “zagen” of de startmotor in te schakelen als de bestuurder probeert de motor te starten als deze al loopt.

Geluiddemping bij stationair draaien: Als onderdeel van zijn geluidstechnologie van wereldklasse is de 150 Viertakt uitgerust met een speciaal ontlastsysteem voor de uitlaat dat een akoestisch laagdoorlaatfilter gebruikt om uitlaatgeluid van hoge frequentie bij stationair draaien te dempen.

Garantie: De 150 pk EFI Viertakt valt onder de Mercury standaard-garantiebepalingen die voor elke regio gelden. In Europa wordt deze buitenboordmotor ondersteund door het aan specifieke voorwaarden verbonden vijfjaar garantieprogramma.
 
Terug naar het overzicht



   

 




Meer van Mercury